Hemkört

2019-02-25
09:33:48

Det är pinsamt

Vi lever i ett plastsamhälle...

Det är en papperspåse som är fylld till bredden med plastpåsar.

Jag vet inte under hur långt tid mängden har byggts upp. Men jag vet, att under det senaste året, så har vi använt återanvändningsbara påsar och papperspåsar, tyvärr så har mataffären som vi alltid handlar i, slutat sälja tygpåsarna dom sålde för en femma.
Dessutom så höll dom tygpåsarna ruskigt bra! 

Att se mängden med plastpåsar som låg gömda i ett skåp, är deprimerande. Det tar 10-20 år, för en plastpåse att förmultna. Dessvärre är, att mikroplasten som den sen lämnar efter sig, tar flera hundra år, om ens så kort tid.

Många använder sina plastpåsar för att slänga hushållssopor i, men det finns faktiskt påsar att köpa som är 100% nedbrytbara!


För dom som har hund:
Det finns nedbrytbara bajspåsar också! 

Nej, nu blir det till att sortera ut dom hela plastpåsarna och behålla dom för att kunna återanvända dom så länge som dom håller, resten kommer jag att sortera bort och köra till tippen!

Återvinning och återanvändning är det minsta JAG kan göra för naturen, för att Julia ska kunna växa upp i ett, förhoppningsvis, samhälle med så lite plast som möjligt! 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: