Hemkört

2017-01-08
15:29:23

Nu blommar rosen!

Jo det är säkert!
 
Den ena rosenbusken som jag har tagit in för vinterförvaring har börjat blomma.
Förra våren så grävde vi upp två rosenbuskar när vi totalrensade nere i trädgården, för att plantera någon annanstans.
Sen blev det aldrig av att vi letade upp någon lämplig plats att plantera dom.
Och när jag såg de små knopparna på busken, i hallen, i mitten av december, så måste jag ju tragiskt nog erkänna att jag fick vårkänslor.
Så nu får gärna våren komma vilken dag som helst.
För jag har stora planer med trädgården, i år igen...
Rabatter ska anläggas, växthus ska upp och mycket, mycket mer.
Och på det så ska det renoveras.
 
 
 
Och blommorna doftar ljuvligt!
Att få rosor till en vas från den egna trädgården i januari, det är inte illa det...
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: