Hemkört

2016-09-30
04:27:52

Älskade äpplen.

I förrgår plockade jag ihop ungefär 6 kilo äpplen från det ena äppelträdet vi har här hemma.
Det blev tre flaskor saft och två stora burkar med äppelmos.
Egentligen var det inte meningen att göra moset, men eftersom jag läste fel i receptet så blev det som det blev.
Jag läste att äpplena skulle koka sönder helt, men de skulle bara börja koka sönder, så istället för att slänga "den misslyckade" satser så mosade jag allt genom ett durkslag.
Visst, det blev ju inte helt fritt från bask, men lite skit rensar ju magen sägs det.
Och dessutom blev det gott som tusan!

Vissa av äpplena är jättestora och fina.
Tyvärr så vet jag inte vad sorten heter, men goda är dom.

En liten kanelstång fick följa med i kokande.

Som sagt, lite bask fick följa med.

Äpplena jag plockade kom från en enda gren, så jag har fortfarande säkert 100 kilo äpplen kvar att göra något med.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: