Hemkört

2016-11-18
21:57:01

Varmt utan värmekälla

Eftersom jag har varit riktigt dålig på att byta gardiner så var det dags att ta tjuren vid hornen och börja sy om dom jag hade.

När vi bodde i lägenheten så hade vi fyra stora fönster i vardagsrummet vilket innebär att jag har fyra gardiner av några sorter jag har.
Och eftersom dom allt som oftast är väldigt breda, så blev det till att dela dom för att få dom att passa nere i köket.

Dom som hängde där innan har då alltså hängt där sedan vi flyttade in i huset.

Dom släppte visserligen in väldigt mycket ljus och så, men dom var ju inte jätte, jättefina.

Så det blev till att plocka fram symaskinen och damma av den.

Det blev mycket bättre med de lila gardinerna.
Det blev lite mer färg i köket.

Rummet känns varmare på något sätt.

Jag tycker om att göra praktiska saker, jag har aldrig haft ett läshuvud.
I skolan tyckte jag bäst om slöjd faktiskt, både trä- och syslöjd.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: