Hemkört

2015-06-15
21:23:33

Mmmm, paj!

Jag hade några ärenden i stan tidigare och passade på att köpa lite jordgubbar. 
Tanken var att det bara skulle bli jordgubbar och mjölk till efterrätt men sedan kom jag på att jag har en massa rabarber i trädgården. 
Så jag gjorde en paj med jordgubbar och rabarber.


Jordgubbar är något bland det bästa jag vet! 
Jag hade kunnat äta det till frukost, lunch och middag hela sommaren, kanske...


Jordgubbarna och rabarberna vätskade sig en del under tiden som den stod i ugnen.
Men när den hade fått svalna så stelnade vätskan till och fick en mer fast konsistens. 
Och gott var det!


När jag växte upp så var det väldigt vanligt att jag tvingades (ombads) upp tidiga lördagsmornar (runt kl. 10) för att klippa gräsmattan, innan det blev för varmt.
Pappa sa alltid att man aldrig fick klippa gräset barfota eller barbent. 
Tydligen så kan stenar fara ut och slå av ett smalben. 
Tydligen så kan man fastna med foten under gräsklipparen och klingan kan slå av tårna.
Idag gick jag emot allt som pappa sa. 
Och smalbenen och tårna är i behåll!
Oro och omtänksamhet på hög nivå.
Jag pratade med honom tidigare ikväll och talade om vad jag hade gjort under dagen:
"Jävvla unge! Hahaha! Men det KAN hända! Det är säkert!"

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: