Hemkört

2017-05-26
02:09:12

Renoveringen är klar.

Ja, nu kommer detta inlägget innehålla en massa bilder!
Vi har precis blivit klara med allt som hörde "datarummet" till, och så även hallen på övervåningen utanför sovrummet.
Det tog lite längre tid än planerat då jag mitt i alltihop fick en kraftig hjärnskakning, så allt stod stilla i nästan två veckor.
Vi började på hela rummet i höstas, då vi byggde en vägg och gjorde ett riktigt rum.
Tyvärr tror jag inte att jag har någon bild på hur det hela såg ut när vi flyttade in i huset.
Men det är en stor förändring kan jag tala om. Man känner knappast igen den delen av huset nu.
 
Jag kommer att göra så, att jag för var moment som vi gjort så kommer jag att lägga upp bilden på det nya också.
det kommer att bli alldeles för rörigt annars!
 
 

 

Vår kära katt har en förmåga att hamna på bild.
Han bara är där helt plötsligt.
Och idag ser trappan ut så här.
På övervåningen fanns det tidigare inget räcke, vilket gjorde det lite osäkert att vara där.
Så vi byggde helt enkelt ett!
Jag betsade det mörkt.
Faktiskt i samma ton som köksbordet...
 
Eftersom tapeterna är så ljusa, så blev det ett bra avslut med det mörka räcket.
Tapeterna gick förresten ganska bar att sätta upp.
Tålamodet tröt då och då, men en paus på det så går det bra igen.
 
Vi tog även att mörkt golv.
Och där har vi katten igen.
 
Den gamla toalettdörren är utbytt.
 
Vi bytte ju såklart också det båda fönsterna.
 
 

Nedervåningen.

Sen blev det till att få in lite takbelysning.
Det fanns egentligen inget annat alternativ än att sätta spotlights eftersom det är så lågt till tak.
 
Nedervåningens spotar är sammankopplade med övervåningen, så man kan tända och släcka där man befinner sig.
Så här såg "valvet" ut tidigare.
Det blev nya foder och det hela fick ett något mer inbjudande utseende.
Så, det var nog allt för denna renoveringen.
Vi fick faktiskt golvet på övervåningen att sluta knaka till 90%.
Tidigare kunde inte ens katten gå på det golvet utan att det hördes.
Och att få belysning i framför allt trappan är otroligt skönt.
Och sen att ha fönster som inte läcker ut värme som två såll är både mer ekonomiskt och mer klimatsmart.
Nästa renovering kommer att bli hallen och den kommer troligtvis att påbörjas i sommar, när vi har semester.
 
Ett annat projekt som vi håller på med är att vi har fått upp växthuset med omnejd.
Vi har fått dit sten och pallkragar.
Men även det projektet stannade upp när jag blev dålig.
Det är bara en liten detalj som saknas nämligen staketet runt omkring, och det kommer förhoppningsvis att komma upp nu i helgen.
Åh, det blir så himla bra!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: